Akershus SV-skolen

Publisert av: oisteinsv Publisert: 18. mars 2022
Oppdatert: 18. august 2022
Bilde: Kirsti Bergstø på talerstol

Etter en lang pandemi har vi endelig gleder av å kunne invitere til skoleringsrekken «Akershus SV-skolen» igjen! Stortingsrepresentant og SV-nestleder Kirsti Bergstø og gruppeleder på fylkestinget Balder Alvær Olafsen inviterer til lærerike samlinger på Stortinget. Her blir det trening i organisasjon og politikk enten du er helt fersk eller har vært med lenge!

Hvem kan delta?
Kurset er åpent for alle medlemmer i gamle Akershus og du trenger ingen spesielle forkunnskaper for å delta. Målet med skoleringsprogrammet er at våre medlemmer skal få utviklet sine organisatoriske og politiske ferdigheter og alle som deltar skal få praktiske verktøy som gjør det enda mer spennende å bidra inn i partiet. For Akershus SVs del er målet å få enda flere lokallagsaktivister, tillitsvalgte og folkevalgte.

Alle som er eller ønsker å være tillitsvalgt i SV, ønsker lære seg mer om hvordan du kan bidra inn i partiet eller vil være lokalt folkevalgt etter neste valg er velkomne til å delta på kurset.

Krav for deltakelse
De eneste kravene som stilles for å kunne delta er at du er motivert og at du deltar på minst fire av fem kurs. Dette er fordi kursene bygger på hverandre og for at deltakeren skal få så mye som mulig ut av det å delta på kurset. Det vil være krevende oppgaver og noe arbeid mellom kursene, så det skal være lærerikt for alle.

Datoer for samlinger:

Samling 1: 6. april kl. 17:30-20:00

Samling 2: 20. april kl. 17:30-20:00

Samling 3: 11. mai kl. 17:30-20:00

Samling 4: 25. mai kl. 17:30-20:00

Samling 5: 8. juni kl. 17:30-20:00

Hva du får du?
Du får gjennomgående skolering i hvordan du kan bidra politisk og organisatorisk for SV og i Norge. Dette er kursbolkene:

Alle deltakerne vil få signere en kursavtale i starten der det står hva som forventes av arbeidstid og innsats. Kurset består av fem skoleringsbolker på 2,5 timer og består av undervisning, praktiske oppgaver og noe hjemmearbeid. Etter kurset er gjennomført vil alle deltakere motta et kursbevis.

Du melder deg på her: https://forms.gle/E2Nrc6pWnBU4mmnG8

Påmeldingsfristen er 03.04.2021

Spørsmål kan sendes til baldero@viken.no